kasza jaglana po meksykańsku

wartości odżywcze:  energia: 596 kcal; białko: 40,9 g; tłuszcze: 14.1 g; węglowodany: 88.8 g

Składniki:
(na 1 porcję)
  • cebula – 1 średnia sztuka (150 g)
  • fasola konserwowa – 1/4 szklanki (40 g)
  • kukurydza konserwowa – 2 łyżki (30 g)
  • oliwa z oliwek – łyżka (10 g)
  • papryka czerwona –  sztuka
  • pomidor – sztuka
  • przecier pomidorowy – szklanka
  • pierś z kurczaka – 100 g
  • szczypta cukru, soli, suszonej bazylii, ostrej papryki
  • kilka pieczarek
Sposób przygotowania:

1. Cebulę posiekaj w kostkę i “zeszklij” na patelni z dodatkiem niewielkiej ilości wody, następnie dodaj do niej pokrojone pieczarki

2. Paprykę pokrój w kostkę, dodaj do cebuli i pieczarek i dalej smaż do momentu aż papryka będzie miękka.

3. Dodaj sok pomidorowy i pokrojonego w kostkę pomidora

4. W momencie kiedy sok zacznie się gotować, dodaj kaszę, przykryj pokrywką i gotuj dalej, przez około 20 min- aż kasza będzie miękka. (Kaszę jaglaną należy wcześniej przepłukać pod zimną wodą aby pozbyć się smaku goryczki). Jeśli w czasie gotowania farsz zacznie przywierać do patelni – dodaj odrobinę wody.

5. Do farszu dodaj szczyptę cukru (tak, żeby “zabić” kwaśny smak soku pomidorowego) oraz pozostałe przyprawy.

6. Na drugiej patelni, rozgrzej oliwę i usmaż na niej pokrojonego w kostkę kurczaka

7. Gdy cała potrawa będzie gotowa, dodaj do niej przesmażoną pierś, kukurydzę i fasolkę

8. Całość dokładnie wymieszaj, chwilę jeszcze duś pod przykryciem i ewentualnie dopraw do smaku.

SMACZNEGO!

Jeśli Ci się spodobał ten post to polub lub udostępnij.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top