kasza jaglana po meksykańsku

wartości odżywcze:  energia: 596 kcal; białko: 40,9 g; tłuszcze: 14.1 g; węglowodany: 88.8 g

Składniki:
(na 1 porcję)
  • cebula – 1 średnia sztuka (150 g)
  • fasola konserwowa – 1/4 szklanki (40 g)
  • kukurydza konserwowa – 2 łyżki (30 g)
  • oliwa z oliwek – łyżka (10 g)
  • papryka czerwona –  sztuka
  • pomidor – sztuka
  • przecier pomidorowy – szklanka
  • pierś z kurczaka – 100 g
  • szczypta cukru, soli, suszonej bazylii, ostrej papryki
  • kilka pieczarek
Sposób przygotowania:

1. Cebulę posiekaj w kostkę i “zeszklij” na patelni z dodatkiem niewielkiej ilości wody, następnie dodaj do niej pokrojone pieczarki

2. Paprykę pokrój w kostkę, dodaj do cebuli i pieczarek i dalej smaż do momentu aż papryka będzie miękka.

3. Dodaj sok pomidorowy i pokrojonego w kostkę pomidora

4. W momencie kiedy sok zacznie się gotować, dodaj kaszę, przykryj pokrywką i gotuj dalej, przez około 20 min- aż kasza będzie miękka. (Kaszę jaglaną należy wcześniej przepłukać pod zimną wodą aby pozbyć się smaku goryczki). Jeśli w czasie gotowania farsz zacznie przywierać do patelni – dodaj odrobinę wody.

5. Do farszu dodaj szczyptę cukru (tak, żeby “zabić” kwaśny smak soku pomidorowego) oraz pozostałe przyprawy.

6. Na drugiej patelni, rozgrzej oliwę i usmaż na niej pokrojonego w kostkę kurczaka

7. Gdy cała potrawa będzie gotowa, dodaj do niej przesmażoną pierś, kukurydzę i fasolkę

8. Całość dokładnie wymieszaj, chwilę jeszcze duś pod przykryciem i ewentualnie dopraw do smaku.

SMACZNEGO!

Jeśli Ci się spodobał ten post to polub lub udostępnij.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top