pomysł na obiad… risotto z kurczakiem i soczewicą

Wiecie dlaczego uwielbiam czerwoną soczewicę? Ponieważ gotuje się zaledwie 15 min i nie wymaga wcześniejszego moczenia 🙂 jeśli jeszcze nie mieliście okazji wypróbować  przepisu na rozgrzewającą  zupę z soczewicy i czerwonej papryki, wpadajcie tutaj

Risotto z kurczakiem i soczewicą

Składniki (na ok 5 porcji)

pojedyncza pierś z kurczaka (+ słodka i ostra papryka, bazylia do obtoczenia kurczaka)

6 łyżek czerwonej soczewicy

puszka pomidorów

1 cebula

pół szklanki wody

2 ząbki czosnku

100g ryzu jaśminowego

zioła prowansalskie, bazylia, pieprz do smaku. Ja dodatkowo użyłam przyprawy “pomidory z czosnkiem i bazylią”

natka pietruszki do posypania (u mnie mrożona)

pół łyżeczki ksylitolu lub ewentualnie cukru, aby “zabić” kwaśny smak pomidorów z puszki (tak cukru, jeśli twoja dieta nie bazuje na słodyczach, jesz w miarę zdrowo, to pół łyżeczki cukru do dania składającego się z 5 porcji, nie zrobi tobie krzywdy) – pamiętaj, że racjonalne podejście do diety i nie popadania ze skrajnosci w skrajność, jest kluczem do trwałego sukcesu.

Sposób przygotowania

1. Pierś z kurczaka pokrój w kostkę i obtocz w słodkiej i ostrej papryce oraz suszonej bazylii.

2. Na teflonową patelnię wlej odrobinę wody i duś na niej kurczaka przez około 5 minut

3. Nastepnie dodaj soczewicę, pokrojoną w kostkę cebulę oraz drobno posiekane ząbki czosnku ( jeśli zaistnieje taka konieczność dolej odrobinę wody) i dalej duś pod przykryciem przez około 7 min. Po tym czasie dodaj pomidory i przyprawy. Dalej duś całe danie przez około 15 min, aż soczewica będzie miękka

4. Danie podawaj z ugotowanym w międzyczasie ryżem i posyp natką pietruszki

wartość odżywcza porcji (takiej jak na zdjęciu) o wadze okolo 300g

energia; 208 kcal, białko 19g, tłuszcze 2g, węglowodany 32g,

SMACZNEGO!

Jeśli Ci się spodobał ten post to polub lub udostępnij.

Dodaj komentarz