Pudding chia z musem truskawkowo-brzoskwiniowym. Wege/ bez glutenu

Już od dawna chodził za mną jakiś zdrowy i odżywczy deser… a że jakiś czas temu załapałam się na promo na nasiona chia (w Mili), postanowiłam stworzyć to oto cudo –  pudding chia z musem truskawkowo-brzoskwiniowym.W deserze znajdziecie między innymi nasiona chia (nasiona szałwii hiszpańskiej), które są doskonałym źródłem kwasów omega-3 (porcja 28g zawiera ich aż 4915 mg), wapnia (691 mg/100g), magnezu (335mg/100g) oraz potasu (407mg/100g). Ktoś może powiedzieć „Super, wymyśliła sobie jakieś egzotyczne produkty, a przecież nasz polski len ma podobną wartość odżywczą i jest tańczy”. Owszem, ale nasiona chia są bardziej neutralne w smaku i w moim odczuciu lepiej pasują do takich deserów.

Oraz

truskawki (czekałam na nie z utęsknieniem). 100 gramowa  porcja tych owoców zawiera 66 mg witaminy C (bardzo dużo), 17 mcg folianów (sporo) oraz  133mg potasu (też całkiem sporo).  Poza tym mają bardzo wysoki potencjał antyoksydacyjny oraz niski indeks glikemiczny.

Składniki  na 1 porcję:

  • 2 łyżeczki nasion chia
  • 150 ml mleka ryżowego (lub krowiego)
  • garść truskawek
  • pół łyżeczki miodu (opcjonalnie)
  • 2 brzoskwinie
  • kilka borowek i malin na wierzch

Sposób przygotowania:

Nasiona chia wsypujemy do szklaneczek, zalewamy mlekiem i dokładnie mieszamy. Odkładamy do lodówki na kilka godzin (aż chia spęcznieją). Następnie miksujemy brzoskwinie i  tak powstałym musem polewamy pudding chia. Odsawiamy na 30 min do lodówki i w międzyczasie miksujemy truskawki z miodem. Mus truskawkowy  nakładamy na mus z brzoskwini. Gotowy deser ozdabiamy malinami i borówkami.

SMACZNEGO!

Jeśli Ci się spodobał ten post to polub lub udostępnij.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top